A case study on the Entorno project: integrating sustainability and social responsibility (ODS and ESG)

Authors

  • Neudes Carvalho da Silva Administrador, mestre em Propriedade Intelectual e Transferência de Tecnologia para a Inovação, analista da Embrapa Roraima, Rodovia BR-174, Km 8, Av. Brasil, n.º 3.911, CEP 69301-970 Boa Vista, RR.
  • Carlos Eduardo D'Alencar Mendonça Médico Veterinário, doutor em Ciências Animais, analista da Embrapa Roraima, Boa Vista, RR. Embrapa Roraima, Rodovia BR-174, Km 8, Av. Brasil, n.º 3.911, CEP 69301-970 Boa Vista, RR.
  • Lourenço de Souza Cruz Engenheiro-Agrônomo, especialista em Gestão Florestal, analista da Embrapa Roraima, Rodovia BR-174, Km 8, Av. Brasil, n.º 3.911, CEP 69301-970 Boa Vista, RR.
  • Rita de Cássia Pompeu de Sousa Química, doutora em Biodiversidade e Biotecnologia, analista da Embrapa Roraima, Rodovia BR-174, Km 8, Av. Brasil, n.º 3.911, CEP 69301-970 Boa Vista, RR.
  • Clarice Monteiro Rocha Bacharel em Comunicação Social, mestre em Propriedade Intelectual e Transferência de Tecnologia para a Inovação, analista da Embrapa Semiárido, Rodovia BR-428, Km 152, s/n - Zona Rural, Caixa Postal 23, CEP 56302-970 Petrolina, PE.
  • Maria Fernanda Berlingieri Durigan Engenheira-Agrônoma, doutora em Produção Vegetal, pesquisadora da Embrapa instrumentação, Rua XV de Novembro, n.º 1.452, Centro, Caixa Postal 741, CEP 13560-970 São Carlos, SP.

DOI:

https://doi.org/10.35977/0104-1096.cct2023.v40.27356

Keywords:

community, ESG, SDGs, sustainable

Abstract

The Entorno project – developed by Embrapa Roraima in partnership with public educational institutions – promoted sustainable development in a community facing environmental conflicts. The project used an approach based on the ESG set of considerations and included lectures, field visits, laboratory experiments, and writing contests. The results showed that 71% of teachers fully agreed that the activities helped with teaching and learning, by which students understood concepts such as waste, recycling, and conservation. The project strengthened the environmental awareness and fostered the Embrapa Roraima’s commitment to the Sustainable Development Goals (SDGs), emphasizing the importance of environmental education and community engagement for sustainable development. The methodology of the Entorno project can be replicated to nurture environmentally conscious and responsible citizens.

Published

2024-02-15

How to Cite

Silva, N. C. da, Mendonça, C. E. D., Cruz, L. de S., Sousa, R. de C. P. de, Rocha, C. M., & Durigan, M. F. B. (2024). A case study on the Entorno project: integrating sustainability and social responsibility (ODS and ESG). Science & Technology Journals, 40, e27356. https://doi.org/10.35977/0104-1096.cct2023.v40.27356

Issue

Section

CT&I: transformação e moto